Lenton agilityprojekti on nyt saada lähtö kuntoon; Lento odottaa lähdössä, käsimerkistä katsoo eteenpäin linjaa, jolle ollaan lähdössä (riippumatta siitä missä minä olen) ja lähtee innokkaasti hypylle suullisesta käskystä. Olemme harjoitelleet käsimerkin ja eteenpäin katsomisen yhteyttä lelulla paljon eri ympäristöissä ja nyt alkaa tuntua että Lento on sen hoksannut. Esteen yhdistimme tähän harjoitukseen purinalla torstaina ja välillä jouduin viemään vielä lelun esteen taakse merkiksi siitä, minne pitää katsoa. Tänään olimme Lenton kanssa Lägin möllikisoissa turisteina katsomassa Epun ja Oivan ensimmäisiä (!!!) kisoja. Tein Lenton kanssa verryttelyalueella harjoitusta hypyn kanssa ja nyt Lento katsoi heti hypyn taakse, kun nostin käden merkiksi. Hieno fiksu tyttönen! Tätä harjoitusta tehdessä olen myös päässyt paljon vahvistamaan odottamista lähdössä ja olenkin käynyt paljon palkkaamassa namilla ja myös yllättänyt Lenton välillä ja vapauttanut sen odottamasta leikkimään ilman että olemme tehneet varsinaista harjoitusta.

Torstaina purinalla palkkasin Lentoa myös yhdeltä hypyltä välillä heittämällä pallon esteen taakse kauas ("eteen") ja välillä palkkaamalla kädestä (tiukka käännös takaisinpäin "shh"). Irtoamista eteen pitää kyllä vahvistaa huomattavasti enemmän kuin luoksetuloa :) Teimme myös hypyltä putkeen takaaleikkausta ja Lento meni hyvin. Muutaman kerran Lento epäröi putken suulla ja katsoi minua että "miksi olet sillä puolella tyhmä". Viimeinen toisto oli hieno!

Kisapaikalla tänään olin tyytyväinen, koska Lento keskittyi kaikesta vilskeestä huolimatta tekemään pikkuharjoituksia minun kanssani, eikä ollut silloin säntäilemässä mihinkään. Lento myös rentoutui leikkimään iloisesti karvalla ja narupallolla, vaikka toisia koiria kyttäsi vieressä. Ihana nappula tuo Lennokki. Onnea myös Epulle ja Oivalle hienoista debyyttiradoista!!!